Recent am citit un studiu conform căruia 40% dintre angajații americani iau în calcul o schimbare de job în 2017. 40%! Și în ciuda faptului că nu am găsit niciun studiu asemănător privind piața muncii din România (poate nu există sau poate pur și simplu nu am căutat unde trebuie) sunt foarte mari șanse ca acest trend să fie unul global iar piața muncii din România să fie (aproape) la fel de dinamică. Poate că si tu cauți o schimbare anul acesta

Gândește-te că ai găsit jobul pe care ți-l dorești și ai ajuns la interviu (fie că e vorba de recomandare sau pur și simplu un CV trimis pe e-mail)…e clar că oamenii aia sunt interesați de ține, acum nu mai rămâne decât să îi cucerești cu farmecul tău personal.  Se spune că oamenii pot uita ce le-ai spus dar nu vor uita cum i-ai făcut să se simtă așa că îți recomand 9 idei care te vor ajuta să creezi o atmosferă relaxată pentru cadrul în care va aflați: 2(sau mai mulți) oameni care discută de la egal la egal.

 

 Într-o ordine mai mult sau mai puțin aleatorie, aceștia sunt:

 

  1. Îmbrăca-te adecvat

    Nu spun că trebuie neapărat să fie vorba despre un costum, ci pur și simplu să fie o ținută adecvată pentru post/indistrie (asta demonstrează că ai făcut și un pic de research). Recent discutam cu un antreprenor care ține personal interviuri pentru anumite poziții din compania sa și îmi spunea că vede ținuta de la interviu ca pe o formă de respect (nu toată lumea gândește la fel dar de ce să riști?)

 

  1. Zâmbește

    Oamenii devin mai relaxați în momentul în care le zâmbești. Crezi că nu ai motiv să zâmbești? Tocmai urmează să ai un interviu pentru un job pe care ți-l dorești și oamenii aia te-au chemat acolo pentru că sunt interesați de tine

 

  1. Stai cu spatele drept

    Ești puțin mai înalt și dai dovadă de încredere. În plus în momentul în care stai “prea relaxat” poți să pari ușor plictisit.

 

  1. Ține-ți tot corpul îndreptat către persoana cu care discuți,

    nu doar capul. Îi arăți că ești 100% implicat în discuția pe care o purtați. Că să îți dau un exemplu de ce este important acest lucru imaginează-ți următorul scenariu: ești la un eveniment și vezi 2 persoane cunoscute care discută, având corpurile îndreptate una către cealaltăș te apropii din lateral, îi saluți iar ei te salută fără să își modifice pozitiile corpurilor (întorcându-și doar corpurile către tine). Te simți bine-venit(ă) ?

 

  1. Nu adopta o poziție închisă

    Nu îți ține mâinile încrucișate în față pieptului. Într-adevăr nu este neapărat o poziție de respingere (ci și una relaxantă) dar din exterior nu pari neapărat foarte încântat de discuție. Plus că nu îți permite să reții la fel de multe informații ca o poziție deschisă.

 

  1. Evită atingerile de calmare

    Nu îți atinge gâtul și/sau coapsele. Sunt gesturi de relaxate și automat vei fi perceput că fiind foarte stresat.

 

  1. Gesticulează,

    te ajută să îți susții punctul de vedere. în plus oamenii sunt atrași de lucrutile care se mișcă, o persoană care gesticulează beneficiază de mai multă atenție decât una “inertă”. totuși ai grijă că mișcările mâinilor tale să nu fie exagerat de ample.

 

  1. Păstrează contactul vizual

    pe parcursul discuției. Persoanele care evită contactul vizual sunt percepute că fiind slabe, fără încredere în propriile puteri (și nu cred că asta este impresia pe care vrei să o lași la în interviu). Pe de altă parte ai grijă să nu exagerezi cu durata fiecarui contact vizual în parte, poate deveni ciudat dacă nu există perioade de întrerupere.

 

  1. Nu te uita la ceas

    Chiar vrei să lași impresia că erai pe drum către un alt loc și te-ai oprit puțin și pe acolo? Același lucru se aplică si telefonului mobil.

 

Bineînțeles, lista rămâne deschisă, dacă ai o sugestie care nu se regăsește printre cele de mai sus poți să o lași aici prin intermediul unui comentariu.

Advertisements